tisdag 24 augusti 2010

LäRaRnOviS

Man blir trött av att jobba ska ni veta. Eller: JAG blir trött av att jobba menar jag. Men jag tror inte att jag är ensam om det, speciellt inte som nybakad i yrket. Att bli trött är däremot inte detsamma som att tycka det är jobbigt. Jag trivs!! Mycket bra dessutom. Jag hoppas bara att min hjärna ska orka vara med lite bättre så småningom när jag (förhoppningsvis) blivit varmare i lärarkläderna.
Det är många namn som ska nötas in, många bollar att hålla i luften, planeringar att göra och ha koll på, tider att passa, trevliga kollegor att samtala och bestämma saker med... Så när jag kommer hem är jag alldeles slut. Det som är så bra är ändå att energin kommer tillbaka efter mat och lite stund av hemmatid och känslan av att vara ledig. Hemma och ledig. Ett avbrott från jobbet.... Det hände så sällan under studietiden. Åh underbara arbetsliv!

Det enda negativa är att jag håller på att bli sjuk.... Men när jag ändå är inne i planerande och försök att ha koll på saker och ting så har jag bestämt att förkylningen kan bryta ut ordentligt på torsdag. Det blir väl bra? Nja, men bäst.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Eller inte bryta ut alls.. ;)

Jenny sa...

jo helst det såklart...men den var redan så pass på väg. :)