måndag 17 maj 2010

Vi var ju i Vietnam

å det har jag ju inte visat några bilder ifrån! Men jag påmindes om mina resor idag när jag satt en stund i solen och märkte att jag efter den stunden fått färg. Den första färgen brukar kunna vara seg för min del, men det är den alltså inte nu när det inte var så länge sedan sist.


Först styrde vi kosan till Hoi An. En stad med mycket gammal arkitektur och som av den anledningen är med på världsarvslistan. Vi tyckte väldigt bra om den.



I Hoi An finns mer än 200 skräddare. Så vi sydde så klart upp en del kläder. Ett tips (ifall ni tänker gå till en skräddare) är att innan fundera lite på vad ni skulle vilja ha för det kan vara klurigt att komma på där på plats. Annars får man i och för sig inspiration av alla kataloger de har.

Gamla ruiner i My Son.
Vi åt mycket god mat. Vietnamesisk mat är fräsch, och känns bra i magen. Tror nog den är väldigt nyttig...
Här är vi på en paradisstrand, på Cham Island. Underbar dag!

Frukt :)

Här var snorklingen fantastisk! En helt ny värld öppnade sig så fort ögonen kom under vattenytan.


Risodling


Och hem kom vi! Inga askmoln i vägen på den tiden.

Inga kommentarer: