torsdag 10 september 2009

Me myself and I förstår ni

Jag var på kafferast för en stund sedan. Gick till det dyra fiket för jag orkade inte gå till det billigare. Köper min kopp kaffe för 10 kr. Blir sugen på att sätta mig ute i solen med min mugg. Så sätter jag mig alldeles utanför det billiga fiket, där är det sol. Inser då att jag ju hade kunnat spara 3 kronor.

3 kronor!!
De kanske hade kunnat rädda liv. Jag hade kunnat skänkt bort dem om jag bara tagit några extra steg för mitt kaffe!
Kanske är det nu svart på vitt: en plats i solen lockar mig mer än att få pengar över.
Men det var kanske ingen nyhet...

3 kommentarer:

Catrin sa...

Efterklokhet kanske ger vishet om man lär sig av sina misstag?!

Jenny sa...

Ja, eventuellt. :)

Johanna sa...

Alltså, det är en fin tanke :) Men tre kronor är som en fis i rymden. Och med tanke på hur mycket pengar som försvinner i världen på en massa jäkla skit så kan du anse dig själv vara en ängel :) <3