torsdag 7 augusti 2008

Det bästa...

...med den här sommaren är att jag har fått så många kvalitetsstunder med så många av mina vänner. Även med flera av de som jag till vardags inte har alldeles nära mig. Jag tycker egentligen sällan om att träffas de där gångerna då man inte riktigt möts. Ni vet, egentligen. Då inga masker hålls upp och då båda helt slappnar av. Ibland pratar man länge med varandra utan att riktigt mötas. Utan att ta sig förbi det där första ytliga lagret. Ibland tjänar säkert även de samtalen sitt syfte, men andra gånger känns det - helt ärligt - som slöseri med tid. Det är nog därför som jag ofta föredrar att träffas två och två istället för i stora gäng... (därmed inte sagt att det aldrig sker möten i stora gäng, jag tycker bara om att skapa goda förutsättningar genom att ses på tu man hand)

Imorgon jobbar jag sista dagen för den här sommaren och sedan drar jag. 3 veckor. Semester med förhoppning om många möten. Egentliga möten. Kvalitetstid.

Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig <3

Anonym sa...

nu har vi väntat länge nog , länge nog, länge nog...
Nu börjar vi få gråa hår, gråa hår, gråa hår...

7:e augiati... dags för uppdatering kanske?

Jenny sa...

men det har ju inte gtt tre veckor ännu. jag är fortfarande på semester. så det så.