tisdag 9 oktober 2012

Några sanningens ord

Slog på radion och hör sista tonerna av Petra Marklunds senaste hit. Funderade ett tag på att citera en större bit av den men nöjer mig med att ta den fras som etsade sig fast inom mig just då: Vi ska bli fulla, livet är meningslöst.
V.A.D I A.L.L.S.I.N D.A.R. Vad är det för skit (rent ut sagt) vi matas med? Om och om igen, i låt efter låt.
Jag blir både ledsen och arg. Anar de inte (artisterna) vilken skada de är med och orsakar? Och ännu värre; de tror antagligen själva på budskapen de sjunger ut.

Men det gör inte jag.

Du är värdefull dyrbar älskad underbar meningsfull efterlängtad fantastisk vacker begåvad m.m. m.m. Ditt liv har i allra högsta grad en mening. Gud Fader själv såg till att just du blev du och ingen endaste människa på jorden finns till av en slump eller misstag. Du är älskad. Ditt liv är inte meningslöst. Du har skatter nerlagda i dig som väntar på att få komma till användning, göra gott och glädja dig själv och oss runtomkring.

När jag var yngre drömde jag om en radiokanal i Sverige som sände bara uppbyggande budskap. Budskap som reser oss upp och inte urholkar vår tro om att vara värdefulla. Den längtan föddes på nytt inom mig idag, men jag är inte så säker på att just jag är personen som ska förverkliga den drömmen. Jag passar bollen vidare och lovar att jubla högt den dagen det blir verklighet.


Jag har kallat dig vid ditt namn, du är min. Jesaja 43:1

Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft. Filipperbrevet 4:13

Gud ska med sin härliga rikedom fylla alla era behov. Fil.4:19

Innan jag formade dig i moderlivet utvalde jag dig, och innan du kom fram ur modersskötet helgade jag dig. Jeremia 1:5


Du är älskad och skapad med en mening.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nu är det tredje gången jag försöker att skriva detta, blir bara utslängd hela tiden. Kanske någon som försöker att hindra mej!!
Nu tar jag det igen då. Bengt säger att det finns två sidor på webben som sänder kristna kanaler det är premier.se och radio10.se de har två kanaler var. Alltid något att börja med. Jag håller helt med dej och att det sänds mycket skit rent ut sagt på både radio och tv. Mycket som inte är uppbyggligt och som vi inte bör mata oss med. Man blir ju verkligen påverkad trots att man inte tror det. Tror inte vi ska mata oss med denna skräp "mat". Tack för ditt inlägg det berör. Och vi är verkligen skapade av Gud fina, underbar och vackra mm och han har verkligen en uppgift åt oss en speciell plan för oss alla bara man lägger sitt liv i Herrens händer.
Massor med kram till er alla tre.
Marie, Bengt hälsar!!

Sara sa...

Tack för dina ord Jenny! För att du är så klok och vis på alla sätt och för att du delar med dig av din tro och din medmänsklighet. Inlägget berörde mig oerhört starkt och dina ord träffade alldeles rätt. Tack för att du finns! Var rädd om dig! Kram

Jenny sa...

Tack Sara! ...Kan dock inte låta bli att undra vilken Sara du är... :S

Sara sa...

Ja, hur tusan ska du veta vem "Sara" är efter alla dessa år? Så långt tänkte jag inte. Jag gick i samma klass som din lillebror på Nivrena och vi har varit på olika grejer med kyrkan ihop tex SUM i Övik. Så nu vet du det :)Förresten bodde jag i Credo kollektivet förra terminen, och av korten på väggen att dömma så har du haft någon koppling till det kollektivet också?

Kram!