söndag 21 november 2010

kollegan

Ibland kan jag sakna en kollega i klassrummet... Någon som tar hand om en bråkig elev eller hjälper någon som har svårt att koncentrera sig - så att jag ändå kan låta lektionen gå vidare. Eller kanske antecknar på tavlan åt mig så jag kan hålla kvar kontakten med eleverna. Någon att bolla med om upplägg, hur vi ska lösa saker och ting, vilken slags aktivitet som funkar bäst för vilken grupp...

Den här veckan har det plötsligt blivit tydligt för mig att jag ju har en kollega i klassrummet. Jag kan rådgöra med honom om allt, varje liten fundering, jag kan be honom vara ett stöd och hjälpa till när det inte känns som att bara jag räcker till. Faktiskt. Det funkar. Tro det eller ej men Gud är en ypperlig kollega att samarbeta med.

...men, han antecknar inte på tavlan åt mig...

2 kommentarer:

Jonas sa...

Han kanske inte skriver på tavlan, men han kan ju skriva i dina tankar så att du får ett magiskt flyt i klassrummet. :)

Jenny sa...

ahaa, ja där sa du nåt! :)